środa, 16 maja 2018

"Zanim zostaliśmy nieznajomymi" Renee Carlino

Kiedyś byliśmy ty i ja
Kochankowie
Przyjaciele
Zanim wszystko się zmieniło
Zanim zostaliśmy nieznajomymi
Myślisz wciąż o mnie?

Wiolonczelistka Grace i fotograf Matt spędzają razem niezwykły czas w Nowym Jorku. Miasto, które nigdy nie śpi, jest świadkiem ich młodzieńczego romansu. Żarliwe uczucie obojgu daje nadzieję na wspólną przyszłość, jednak niespodziewane rozstanie i brak kontaktu łamią kochankom serca.
Piętnaście lat później Matt i Grace spotykają się przypadkiem. Wystarczy jedno spojrzenie, a dawne uczucie wraca. Czy życiowe doświadczenia pozwolą im odnaleźć odpowiedzi na pytania, nad którymi zastanawiają się od rozstania?






Czemu sięgnęłam po tę książkę ? Może dlatego, że wydawnictwo Otwarte zazwyczaj wydaje dobre książki? Może dlatego, że miałam ochotę przeczytać jakiś romansik? A może dlatego, że książka ma ładną okładkę? Chyba przez wszystkie wymienione powody. I można by powiedzieć, że nie żałuję, bo "Zanim zostaliśmy nieznajomymi" to dobra książka, ale dla mnie niestety niczym się nie wyróżnia. 
Jest ona napisana prostym stylem i dla mnie plusem jest to, że autorka wprowadza dwuosobową narrację. Bardzo mi się to zaczęło podobać w książkach, bo dzięki temu możemy poznać, co dwie, a nie jedna osoba czuje. Jednak jeśli mam być szczera, to książka jest przeciętna. Historia miłosna Grace i Matta nie zrobiła na mnie wrażenia. A nawet czytając ją, czułam że już coś podobnego czytałam.  W tych czasach naprawdę trudno jest napisać książkę, która sprosta oczekiwaniom czytelników i zrobi dobre wrażenie. 
Zanim zostaliśmy nieznajomymi czyta się przyjemnie i dość szybko. Pewnie dlatego, że liczy ma ok 300 stron. Jak dla mola książkowego to jest lektura na jeden wieczór. I coż taka była. 
Polecam osobom na przytulny, deszczowy wieczór, by umilić sobie czas :) 

1 komentarz:

  1. Mam w planach książkę i liczę, że będzie dobra. Chociaż szkoda, że na Tobie nie zrobiła wrażenia. :)

    OdpowiedzUsuń

"Trzy razy ty" Federico Moccia

Kontynuacja bestsellerowej powieści "Trzy metry nad niebem". Co stało się z tym skłóconym z całym światem chłopakiem, z zabijaką...